Lobster en Cannoli - Reisverslag uit Cambridge, Verenigde Staten van Jose & Jet - WaarBenJij.nu Lobster en Cannoli - Reisverslag uit Cambridge, Verenigde Staten van Jose & Jet - WaarBenJij.nu

Lobster en Cannoli

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Jose & Jet

09 Juni 2015 | Verenigde Staten, Cambridge

Heyhey allemaal,

na twee weken reizen van hot naar her, stressvol naar een apartement zoeken, zijn we nu eindelijk gesettled in Cambridge, Massachusetts.
Onze reis verliep heel goed, homeland security was geen probleem, ze vinden Europeanen die naar Tufts en MIT gaan wel prima :-)
De eerste dagen konden we gelukkig bij Jose's professor blijven, in Belmont. Hij woont in een supergroot koloniaal huis, dus genoeg ruimte voor ons! En we mochten z'n fietsen lenen, dus op dag 2 zijn we al naar de universiteit gefietst. Het begin was vol met dingen regelen en vooral registreren op de Universiteit. Maar gelukkig zijn we nu de trotse bezitters van een Tufts id en MIT id! Verder hebben we ook nog wel de tijd genomen om iets van Boston te zien. Dus vrijdag hebben we gewandeld door Boston, kreeft gegeten op Quincy market en Cannoli in Little Italy aan het water.

Na een aantal dagen bij Rich te zijn geweest zijn we daarna verhuisd naar Jory, een collega van Jose. Samen met Jory en een andere collega, Alessio, zijn we zaterdag naar Portland, Maine gegaan. Onze eerste out-of-state-reis hebben we dus al gehad!!! Portland is een klein havenstadje, met veel leuke winkeltjes en art-galleries. We hebben een beetje rondgewandeld, koffie gedronken en daarna zijn we naar een lobstershack gegaan. De lobstershack was op de kliffen aan de Atlantische Oceaan, en met een lekker windje, zonnetje, kreeft en een zelf meegebracht lokaal biertje konden we ons geen betere besteding van onze zaterdagmiddag bedenken! Daarna naar de vuurtoren gegaan, de oudste van Maine. 's avonds hebben we nog een boottocht gemaakt rond de eilanden voor Portland en weer naar de vuurtoren met zonsondergang. Het was echt een super dag!
Op zondag hebben we Jory geholpen met leeghalen van de kamer waar z'n nieuwe huisgenoot in kwam. En daarna hebben we nog drie nachtjes in een hotel geslapen.

Op woensdag was het dan eindelijk zo ver: We konden in ons huis. Met dank aan Joses professor en Jory konden we het al aardig vullen, met een bed, tafel, stoelen, servies etc. Verder hebben we toch ook nog wel aardig wat moeten kopen bij de lokale Action. Maar we hebben nu een heel mooi appartementje, met onze eigen spulletjes. We wonen op Central Square, zoals de naam al doet vermoeden super centraal. Loopafstand van MIT en 3 metrohaltes van Tufts. En een heel levendig deel van Cambridge, met veel restaurants, cafes en clubs. Dus 's nachts is er wel van alles te horen op straat.

Afgelopen weekend hebben we vooral Boston verkend. Op zaterdag een lange wandeling gemaakt met Ana en Clara, twee vrienden van MIT, en Clara's huisbaas die fungeerde als gids. Op zondag hebben we zelf nog wat rondgedwaald zonder plan en uiteindelijk vooral de Freedom Trail gevolgd langs Boston's belangrijke punten uit de revolutionaire geschiedenis.

En nu is de week begonnen en begint het echte werk weer :-) Nu we alles hebben geregeld kunnen we ook echt normale dagen werken, dus daar gaan we ook maar eens aan beginnen nu!

• 09 Juni 2015 - 20:22

10:

Lieve Jose en Jet,

Leuk om te lezen hoe het jullie daar vergaat.Have a nice time together.

Groet Jan en 10

• 10 Juni 2015 - 17:20

Leo Krijgsman:

Hallo saampjes.

Ik heb even gekeken en ook de rode lijn gezien die door de stad loopt.
    Er staan best nog wat oude gebouwen en in de omgeving veel dingen nog van de burgeroorlog.
    Dus er is veel te zien daar, nou veel plezier en werkse.

groeten Leo en Tineke.