Baseball, Bizons en Blue Man Group - Reisverslag uit Cambridge, Verenigde Staten van Jose & Jet - WaarBenJij.nu Baseball, Bizons en Blue Man Group - Reisverslag uit Cambridge, Verenigde Staten van Jose & Jet - WaarBenJij.nu

Baseball, Bizons en Blue Man Group

Blijf op de hoogte en volg Jose & Jet

11 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Cambridge

Het is al een tijdje geleden, maar dan nu een lang verslag van de afgelopen 6 weken!

Begin Juli was José in Wenen en heb ik me in m'n eentje moeten vermaken in Boston! Geen ramp, want het eerste weekend waren we uitgenodigd bij Clara thuis voor een Lobster feestje. Clara's huisbaas woont in een prachtig huis en bij haar op de veranda hebben we kreeft gegeten! Omdat ze dacht dat José er bij zou zijn hadden we een overschot aan kreeft: 4p.p. Na 2 moest ik het helaas opgeven ;-) Ik weet nu in ieder geval wel hoe je kreeft moet koken! De dag er na was the 4th of July en groot feest in Boston! Omdat Boston de bakermat is van Amerika's onafhankelijkheid wordt het hier altijd groots gevierd. Samen met Alessio en zijn vriendin, die ondertussen in Boston gearriveerd was voor vakantie, zijn we een hamburgers gaan eten en hebben we vervolgens het vuurwerk bekeken vanaf MIT. Het vuurwerk wordt altijd afgestoken op de Charles rivier en is een groot spektakel van 10-15 minuten!

De woensdag daarop was het tijd voor een wedstrijd van de Red Sox! Met Ana en Clara op naar Fenway, het oudste baseball stadion in de VS! We snapten er natuurlijk niks van en toen iedereen na 3 uur begon te juichen en vervolgens weg liep hadden we pas door dat de Red Sox gewonnen hadden! We hebben in ieder geval wel genoten van een biertje en een echte hot dog! Super leuke ervaring en we gaan zeker nog een keer, ook omdat José natuurlijk nog niet geweest is!
Gelukkig was José weer terug het weekend daarop, toch een stuk gezelliger met z'n tweeen! Op vrijdagavond zijn we met Ana, Clara, Alessio + vriendin en Jory gaan bowlen, New England style, met hele kleine ballen! Onmogelijk om een strike te gooien! De zondag daarop zijn we dan eindelijk gaan walvis kijken!!! En het was een succes! In totaal denk wel 20 walvissen gezien! Dus het was zeker de moeite waard!

De week erop was het eindelijk tijd voor vakantie!!! Yellowstone met Rick en Linda en daarna nog een weekend Chicago! Eerst naar Denver gevlogen en daarna nog ca. 9 uur rijden met de auto en we waren eindelijk aangekomen in Yellowstone! Camping zoeken was nog een hele opgave, omdat het first-come first-serve is. Om 5 uur opgestaan en uiteindelijk hadden we een van de laatste kampeerplekken in het park!!! De eerste dag hebben we in de buurt van onze camping de mammoth hot springs bekeken, travertijn terrassen met een heerlijke rotte eieren geur! :-) Daarna een korte wandeling, die we voortijdig moesten afbreken door de onophoudelijke nattigheid! MAAR... wel een beer met twee welpen gezien in die 5 minuten die we van de parkeerplaats verwijderd waren! Ons eerste wildlife gespot!!! En niet aangevallen en opgegeten gelukkig!! Na eten en opdrogen in een restaurant op naar de tent voor een nachtje nachtvorst! Moeilijk koud en we kwamen er achter dat José's luchtbed langzaam maar gestaag leeg loopt... Gelukkig houd José van harde matrassen :-)

De volgende dag zijn we naar de Old Faithful Geyser gereden. Dit was voor iedereen een teleurstelling :) De hoogte van de geiser varieert nog al, en wij hadden pech! Daarna naar de Grand Prismatic Spring wat een stuk indrukwekkender was! Ook nog een lekkere wandeling gemaakt met een zonnetje en aangename temperaturen! 's Avonds was het plan om the bbq-en op kooltjes van ons vuurtje, maar ons vuurtje was te klein en de kooltjes niet genoeg of warm genoeg, dus die bbq werd uiteindelijk bakken in de pan om elf uur 's avonds in het donker... Lekker handig! En 's nachts was het weer super koud uiteraard! Deze keer lag ik ook te bibberen in m'n slaapzak! Het was voor José een pittige eerste keer kamperen!

De dag er op werd het een stuk warmer en zijn we naar de Grand Canyon van Yellowstone gegaan. Niet zo groot als de echte Grand Canyon, maar zeker niet minder indrukwekkend! Maar eerst 's morgens nog gezwommen in de Boiling River, die super lekker warm was, totdat je te dichtbij de bron kwam en het z'n naam eer aan deed! Ook een mooie wandeling gemaakt door Yellowstone's backcountry met onze beer-bel en de zingkunsten van Linda en ik om de beren op afstand te houden. Door onze zingkunsten was er ook gelijk geen enkel beest meer in de omgeving en we hebben dus verder niets gezien!
De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan, tent ingepakt met ijs er nog op, en naar Lamar Valley gereden voor wildlife watching. We hadden gelukt, we hebben wolven gezien! De mensen zaten al 4 uur te wachten op wolven, wij komen aan, wolven duiken op en na tien minuten konden we weer verder! Efficient! Totdat we in de file stonden omdat, jawel, een kudde bizons besloot te migreren en hiervoor de brug gebruikte... Dus 20 minuten stil gestaan en gepasseerd door deze indrukwekkende, gigantische beesten!!!

Daarna op naar de Grand Tetons voor nog een dagje relaxen! De Grand Tetons waren een stuk warmer en we hebben lekker gezwommen in het meer! 's avonds nog een poging gedaan om elanden te zien, maar helaas voor niks! De volgende ochtend was het al weer tijd om naar het vliegveld te gaan voor onze vlucht naar Chicago. Maar onderweg nog één verrassing voor ons: Elanden!!! En nog wel twee ook!!! Dus uiteindelijk hebben we echt alles gezien: Beren, wolven, bizons, elanden, herten en wapitis/edelherten.

Het weekend in Chicago was een stuk relaxter! En we waren wel toe aan een douche! Mazzeltje, het hotel zat vol dus we kregen een upgrade, een suite met uitzicht over de Chicago River! In Chicago kwam een vriend van José, die een jaar in Indiana woont ook langs. Met z'n drieen hebben we de stad verkend, veel gegeten en gedronken :-) Hoogtepuntje was de boottour over de rivier, het observatiedek in de Sears Tower en het bezoek aan het Aquarium en Museum of Science en Industry. En natuurlijk de Chicago popcorn: kaas en caramel. José geloofde natuurlijk niet dat dit lekker kon zijn, maar net als met de pancakes met bacon en stroop, is ook dit nu toegevoegd aan zijn lijstje met favoriete amerikaanse eten!

Na nog een weekje hard gewerkt te hebben in Boston was het dan tijd voor het eerste bezoek!!! Tris, Lisa en Niels waren afgelopen weekend in Boston!!! Lisa en Niels kwamen donderdag aan, en die hadden nog een avontuur om Amerika binnen te komen: Zijn jullie man en vrouw? Nee.. Vriend en vriendin? Nee... Wat zijn jullie dan? Uhhhhh... Wie gaan jullie bezoeken? De zus van haar neef... Waar blijven jullie? Haar neef komt morgen... Wat is er in Miami? Weet ik niet, nooit geweest... Hehehe goed vermaak voor ons. Vrijdag moesten José en ik 's morgens nog werken en 's middags samen geluncht en daarna de stad in. Eind van de middag kwam Tris aan, daar ging t een stuk makkelijker: What are you doing here: Visiting my sister, she is at MIT. Ok, great, have fun... :-p
's Avond lekker hamburgers gegeten en vroeg naar bed, met de jetlag en zaterdag weer vroeg op! Eerst een tour over Harvard met een superenthousiaste en verschrikkelijk irritante student van Harvard als gids (het enige wat we weten van Harvard nu is dat de mensen die er studeren erg van Harvard houden en lichtelijk arrogant ook...). Daarna de stad in, naar MIT (MIT is natuurlijk veel beter dan Harvard) en naar Fenway het Red Sox stadium. Uiteraard de fanshop bezocht en een paar shirts en petjes rijken :-D
Eind van de middag was het dan tijd voor onze Ducktour! Een ritje door Boston en boottochtje over de Charles river met een ampfibie voertuig! Een prima manier om wat te leren over de stad en de geschiedenis: KwakKwak! Na de boottocht zijn we gaan bowlen en voor het bowlen de kroeg in en weer lekker slecht kroeg-eten gegeten! En met bowlen, uiteraard... wie gooit er een strike... Tristen Vreugdenhil! Zelfs het meisje van de bowlingbaan stond met grote ogen te kijken! Het gebeurt dus niet zo vaak!

Op zondag hebben we de auto opgehaald, een Ford Mustang Cabrio, die dus toch niet geschikt is voor 5 personen! Dus verandering van de plannen en Niels, José en Lisa met de auto naar huis en de auto-kneusjes Tris en ik lekker met de metro de stad in: naar Quincy market voor een bagel en koffie! Na een half uurtje waren ook Niels, Lisa en José daar. Na discount kaartjes voor de Blue Man Group gescoord te hebben op naar de winkelstraat (Niels & Lisa) en de openbare bibliotheek voor wat architectuur (Tris, José en Jet)! En toen naar de Prudential Tower, voor een uitzicht over Boston met een te dure cocktail, die overigens nog steeds goedkoper was dan voor het observatie dek te betalen! Hehehe, en onze kleine Lisa is onze mascotte: de afgelopen twee maanden worden José en ik echt overal voor ons paspoort gevraagd als we alcohol bestellen, ook als we met een groep 30+ mensen zijn. Maar met Lisa, Tris en Niels niet 1x!!!
Na onze cocktails naar de Blue Man Group en daarna toch nog kreeft gegeten in de haven!
De volgende ochtend was het weekend ten einde en is het stelletje ongeregeld op weg gegaan naar New York! En is voor ons het normale leven weer begonnen, tot volgende week, als we ze gaan opzoeken in Miami!

• 13 Augustus 2015 - 13:17

Nelly:

Lieve Jet,

Een update, Leuk ! Zo te lezen gaat het jullie goed, Blue Man Group heb ik een aantal jaar terug gezien in Adam, vond het prachtig !
    Het klinkt allemaal prachtig wat jullie doen.
    Genieten voorlopig denk ik.

Dikke zoen,
    Nelly

• 13 Augustus 2015 - 19:34

Astrid & Peter:

Hoi Jet, super leuk om te lezen. Ben benieuwd naar je volgende verslag. Groetjes aan de rest :), Peter

• 14 Augustus 2015 - 18:23

Ingeborg:

Ha Jet & Jose,

Net de foto's zitten bekijken. Ziet er goed uit! Bij kreeften moet ik altijd denken aan de Woody Allen film Annie Hal, waarin de kreeften ontsnapten en over de vloer liepen.
    Je verhaal ga ik morgen in het vliegtuig naar Oslo lezen. Fijne tijd in de USA.

Groeten van Ingeborg en Arie (die je verhaal met plezier heeft gelezen)